Для батьків майбутніх першокласників


КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

критерії
Першокласник сьогодення і першакласник в минулому – різні поняття. В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.
Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані всі основні критерії, за якими психологи здійснюють відбір.

Отже, було б добре якби дитина змогла б:
1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках)
2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …
3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.
4. Вміти прочитати (можна по складам) невеликий, простий текст з декількох речень.
5. Бути в змозі написати або скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»
6. Прямий і зворотний відлік в межах 20.
7. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.
8. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.
10. Знаходити схожість і відмінності між предметами.
11. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.
12. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.
13. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.
14. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш
15. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …
16. Знати 10-12 основних кольорів.
17. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.
18. Слухати казку і переказати ключові події.
19. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.
20. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.
21. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.
22. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі;
23. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.
Фізіологічні показники:
1. Зміна не менше 5 молочних зубів на корінні.
2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).
3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.
4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.
5. Вміє кидати і ловити м’яч.
6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.
7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.
8. Скачок в зрості.
9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).










Школа - це дім. Дім - це родина. Родина - це ми.

Ми - це майбутнє.

Школа - це храм науки. Це Всесвіт, що веде до майбутнього, допомагає людині стати Людиною.

Наше завдання – 
пробудити, полегшити, розвивати внутрішні сили малюка, створити позитивний емоційний клімат в групі однолітків, в якій дитина розкриється, розквітне, як особистість



У 2018/2019 навчальному році школа радісно зустріне першокласників.


Що необхідно робити, щоб вступ до школи і подальше навчання були успішними?

• З дитиною потрібно займатися удома. Не важливо кому: мамі, татові, бабусям, всім разом. Головне, це системність таких занять і загальна спрямованість. І не треба відмовлятися фразами "дитя не тягне до занять", "він не слухається рідних", "постійно відволікається на сторонні справи" і так далі. Все у ваших руках. Ви сповна зможете проконтролювати його і налаштувати на потрібний лад. Займайтеся зі своїм дитям вдома завжди і, особливо, за рік до школи. 
• Шестирічна дитина може скільки завгодно добре бути підготовленим до школи в плані загальної освіти і розвиненого інтелекту, але не варто випускати з уваги її психофізичного стану. Адже школа - це дисципліна, сидіння за партою тривалий час, строгий режим уроків, спілкування з вчителями, учнями. Чи готове до цього ваше маля? У школі він не зможе робити лише те, що йому подобається і стільки, скільки йому хочеться.


-
Поради батькам майбутніх першокласників:
1. Радійте Вашій дитині! 
2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати.
3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки. 
4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю. 
5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові. 
6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність. 
7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вміння слухати, бачити, відчувати. 
8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки,аби їй було легше опановувати письмо. 
9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. Л.С. Виготський відзначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі». 
10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування. 
11. Працюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях. 
12. Запровадьте в сім'ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов'язково всі члени родини). 
13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання. 
14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Немає коментарів:

Дописати коментар